DING DANG DONG

Jeg kjøpte ukulele med en gang. Jeg spurte min kloke og profesjonelle musikerbror om jeg skulle kjøpe den ene eller den andre. Han sa: Kjøp denne i mahogni av et godt merke, den er av god kvalitet. Men da hadde jeg allerede kjøpt den turkise, fordi den var turkis.

Så da skal jeg få pakkehentemelding, kjøre til butikken i full fart, og si: - Har du en pakke til meg? Jeg bor på et så lite sted at jeg nesten aldri trenger å si hva jeg heter. Så skal jeg kjøre hjem, i den blå bilen med den turkise ukulelen enda inni pappeska.

Så skal jeg komme hjem, og der skal jeg pakke ut pakken, ukulelen skal ha helt perfekt farge, det følger en stemmedings med, jeg stemmer den i G-C-E-A. Så finner jeg ukuleleboka og begynner på den første sangen i boka, det er Fader Jakob. Det er verdens letteste sang, jeg trenger bare å kunne ett grep på ukulelen for å spille fader Jakob. G G G G G G G G G G G G G G G G . Ding dang dong. Så skal jeg alltid spille ukulele, i tide og utide. Og familien min skal bli sprø.

Og jeg skal si: - Men jeg må jo få leve litt jeg og, jeg blir så glad av dette. 


Kommentarer

Legg inn en kommentar

Jeg synes det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar. Du kan også kontakte meg på ragnhildmargretha(a)gmail.com

Populære innlegg