BLACK OUT POETRY


Da alt stengte i fjor, ble jeg sittende hjemme og fjernundervise i kunst og håndverk. Da kan man ikke si at elevene skal slå opp i boka på side ditt og datt, neida, man må få elevene til å gjøre noe hjemme, med det de har hjemme. Det varierer sterkt hva de har tilgang på, og siden det var hjemmeskole var det også svært varierende hvor mye ork og tid foreldrene var villige og i stand til å prioritere til kunst og håndverk, og særlig i dette tilfellet, kulturskolen. 

Men jeg fikk nå øvd meg litt på å lage noen undervisningsvideoer, og noen av dem ble også brukt av andre lærere. Kanskje vi sammen redda noen elever fra kjedsomheten og skjermen? 

Her er i alle fall en liten video om å lage et bilde av en tekst :-). Eller "black out poetry", som det også kalles. Opprinnelig lærte jeg teknikken av den fantastiske Gro Dahle, da jeg gikk på Skrivekunstakademiet i Hordaland. 

Her er videoen: BLACK OUT POETRY 


Kommentarer

Populære innlegg