Her kan du lese noen av nyhetsbrevene jeg har sendt ut


Hvis du ikke er påmeldt nyhetsbrevet mitt enda, kan du melde deg på her: 


Meld deg på nyhetsbrev fra Ragnhild Margretha Taranger Krüger • Mailmojo



Her er noen smakebiter, så du vet hva du går til. Og hvis du har meldt deg på, velkommen inn! Du kan jo lese litt her mens du venter på neste brev. Brevene kommer ikke så veldig ofte, men de kommer med gode ting!



PÅ'AN IGJEN MED PILT-OLA! 

(april 2023)

Tenk å få jobbe med en ordentlig regissør (Torfinn Nag)! Og ordentlige skuespillere (Andreas Cappelen og Ole Alexander Mæland)! Og kjempeflinke amatører som strekker seg kjempelangt for å få det til. Og ordentlig lyd! Og ordentlige musikere! Og kostymer! 

Les hele nyhetsbrevet her



KVENFOLKETS DAG! TV-OPPTREDEN! AND THE WINNER IS!

I det siste har det vært litt oppsving i både kunsten og kvensken, jeg føler at jeg er på en veldig positiv bølge.

16. mars var det kvenfolkets dag. Den dagen blir lagt merke til av stadig flere, og den får stadig mer oppmerksomhet både i media og i flere kommuner rundt i landet. Mange kommuner har skaffet seg det fine kvenflagget, og heiser dette på dagen vår.


Les hele nyhetsbrevet her




NÅ HAR JEG BEGYNT Å LAGE SKULPTURER
Jeg har begynt å lage min første skulptur på 30 år! Etter å ha vært på veldig mange utstillinger både i Venezia, i Oslo, på Høvikodden og på Tynset, bestemte jeg meg for å gjøre alvor av planene mine om å prøve meg som skulptør. De siste skulpturene lagde jeg for faktisk 30 år siden på kunstskolen i Kabelvåg. Men nå ble jeg så inspirert av Niki de Saint-Phalle og Yayoi Kusama at jeg MÅTTE prøve selv. 

 Les hele nyhetsbrevet her


OM DAMEBESØK OG HYLLEST TIL FORMØDRENE
Det har vært en lang vinter. Det er jo enda vinter, men når lyset begynner å komme tilbake, og vi av og til får et glimt av sol, og ja, jeg har sett snøklokker i naboens hage. Da forstår man at det kommer til å bli vår i år også. Jeg føler at jeg har vært litt i hi en stund. Det er kanskje ganske vanlig å være det på denne tida av året? Jeg har ikke vært så aktiv i sosiale medier, og ikke sosialt ellers heller. Det kan være viktig å være i hi en stund, men da er det også godt å komme litt ut i lyset og strekke på labbene etter en tid.

Les hele nyhetsbrevet her

SØSTERSKAP, SYMBIOSE OG SOLIDARITET
Det har vært utrolig fint å ha denne første separatutstillingen min i Mølleparken. Kunstgruppa har vært støttende og flinke til å hjelpe, jeg har blitt kjent med noen fine folk, og jeg er også veldig glad for den gode forpleiningen fra kafeen vegg i vegg. 

Les hele nyhetsbrevet her

Kommentarer

Populære innlegg